Услуга E-Secure за банкови карти
Услугата E-Secure (Сигурни плащания в интернет) представлява метод за допълнителна защита при пазаруване с дебитна или кредитна карта в Интернет. С тази услуга Вашите покупки в интернет са наистина сигурни. Регистрацията и ползването на E-Secure са напълно безплатни.
Услугата E-Secure се осъществява съвместно с картовите организации Visa, Mastercard и с Нациалната картова и платежна схема, като при трите организации услугата има различни наименования:
- Mastercard Identity Check/Mastercard SecureCode при Mastercard;
- Visa Secure/Verified by Visa или VbV при Visa;
- B-Secured за НКПС.
Услугата използва 3-D Secure протокол, създаден да бъде допълнителен слой за сигурност при онлайн транзакции с кредитни и дебитни карти. Услугата „Сигурни плащания в Интернет” (E-Secure) включва двуфакторен модел за автентикация на картодържатели, чрез съчетаване на два отделни компонента динамична парола и статична парола за плащания в Интернет, които се въвеждат от оправомощения ползвател за потвърждение на платежни операции с банкова карта.
Статична парола
Статичната парола се създава лично от оправомощения картодържател на осигурен от БОРИКА АД клиентски уеб портал с логото на ЦКБ АД - https://3ds.borica.bg/CCB и се използва съвместно с динамична парола за потвърждаване на картови транзакции при Интернет търговци, участващи в програмите Visa Secure (предишно наименование Verified by Visa) и Mastercard Identity (ID) Check (предишно наименование Mastercard SecureCode).
За новоиздадени/преиздадени карти, клиентите получават своята временна парола в ПИН плика заедно с ПИН кода на картата. Тази парола няма валидност и може да се използва за плащане. Препоръчваме Ви да я промените на https://3ds.borica.bg/CCB.
При пълното зареждане на текста след датата се визуализира:
3-D Secure регистрация Защитете Вашата карта онлайн. Вашата карта е регистрирана в програмата 3D-Secure с 3ds.borica.bg. При зареждане на линка https://3ds.borica.bg/CCB се отваря страница с логото на Банката, на която клиентът следва да въведе пълния номер на картата.
Подробна инструкция за промяна на временната парола, получена от 1909, можете да намерите тук. Моля, имайте предвид, че считано от 27.11.2020 година, новата статична парола е необходимо да бъде съставена от минимум 6 символа – букви, цифри и специални символи (по избор от: _ - % @ & * \ . # , / ? !), като е допустимо да са от един вид, например само цифри.
Информираме Ви, че към настоящия момент НЕ МОЖЕ ДА ИЗПОЛЗВАТЕ СПЕЦИАЛНИ СИМВОЛИ КАТО: $ + = €, както и последователност от цифри/ букви (1234, abcd….) или комбинация от еднакви цифри/букви (1111, ааааа…..). Допълнително ще Ви уведомим при настъпила промяна. Статичната парола може да се променя от картодържателя по всяко време на клиентския портал.
Динамична (еднократна) парола
Динамична (еднократна) парола е решение за онлайн удостоверяване на плащането с кредитна / дебитна карта в програмите Visa Secure (предишно наименование Verified by Visa) и Mastercard Identity Check (предишно наименование Mastercard SecureCode), която предпазва картата Ви от неоторизирана употреба. Еднократната парола е 6-цифрена парола, изпратена на Вашия мобилен телефон, когато се опитвате да направите онлайн покупка на сайт, който поддържа Verified by Visa и Mastercard SecureCode. Ще получите еднократна парола в рамките на 10 секунди след изпращането на данните за картата си на уебсайта на търговеца. Тя е валидна само за една транзакция.
Получава се от кратък номер 184343 и се въвежда в предвиденото за целта поле на уеб-страницата в полето динамична парола, на която се извършва плащането, където се визуализират наименованието на търговеца, сумата на плащането, последните четири цифри от номера на картата и последните четири цифри от мобилния телефон.
Картодържателите, които не са предоставили актуален мобилен телефонен номер в банката е възможно да изпитват затруднения при извършване на онлайн покупки. В случай на неуспешно плащане в интернет, молим да се уверите, че телефонния Ви номер при нас е актуален.
Възможно е, в някои случаи, онлайн плащането да бъде одобрено без да Ви бъде изискана верификация с въвеждане на статична и динамична пароли или биометрични данни, като причини за това могат да бъдат както търговеца, към когото е плащането, така и други фактори.
По-подробна информация може да прочетете в Често задавани въпроси.
За допълнителна информация:
- *5050 (Таксуването на разговорите е спрямо тарифите и политиките на използвания от клиента мобилен оператор. Възможно е обажданията към кратък номер да не се включват в пакета безплатни минути, за което ЦКБ не носи отговорност);
- 02/9266 500, както и във всеки офис на Централна Кооперативна Банка;
- може да ни пишете на адрес: cards@ccbank.bg
Биометричната автентикация – най-сигурният метод за потвърждаване на транзакции в Интернет
Плащайте без пароли – само с едно докосване или просто с Вашия поглед
Биометричното, cертифицирано решение на ЦКБ от Mastercard (Biometric Authentication Service) е с изцяло ново ниво на сигурност и достъпност при пазаруване в Интернет и потвърждаване на онлайн транзакциите.
Освен иновативен, към момента e и най-сигурният метод за установяване на идентичността, който Ви позволява, чрез биометрични данни като пръстов отпечатък или лицево разпознаване, да потвърждавате своите транзакции онлайн.
Използвайки услугата за биометричната автентификация пазаруването Ви онлайн ще бъде освен по-бързо, а и вече по-безопасно от всякога, използвайки мултифакторната идентификация единствено чрез едно докосване или поглед.
Биометричните данни, като пръстов отпечатък и форма на лицето, са уникални за всеки индивид и това ги прави изключително подходящи при установяване на идентичност, а в комбинация с личното Ви мобилно устройство, повишава сигурността на плащанията Ви в Интернет.
Какво е необходимо, за да се възползвате от новата ни услуга биометрична автентикация:
- Да притежавате смарт мобилно устройство (телефон или таблет) с операционни системи Android (версия най-малко 6.0) или iOS (версия най-малко 14);
- Да имате активирана опцията за използване на биометрично удостоверяване (лицево разпознаване или пръстов отпечатък) за отключване и идентификация на устройството Ви;
- Да имате инсталирано мобилното приложение на ЦКБ – CCB Mobile* и да разрешите получаването на известия (push notifications) от приложението;
- Да следите известията, които получавате през мобилното приложение, тъй като с известие на екрана ще бъдете уведомени за старта на услугата по биометрична автентикация;
- Да актуализирате версията на приложението CCB Mobile всеки път, когато Ви бъде показано съобщение за нова актуализация. Услугата биометрична автентикация ще бъде достъпна само след актуализация;
- Да активирате услугата за биометрична автентикация на своето устройство, през приложението CCB Mobile;
- Да активирате биометрична автентикация за картата/тите, която/които ще бъдат използвани.
С пълните Ръководства за активиране и използване на биометрична автентикация можете да се запознаете както следва:
* Приложението CCB Mobile може да изтеглите от Google Play или от App Store и да активирате, в който и да е офис на банката.
След въвеждане на биометричната автентикация като метод за потвърждаване на онлайн плащания, те ще се извършват по един от следните начини
- Ако устройството Ви не поддържа използването на биометрични данни, или не сте инсталирали приложението CCB Mobile, или не сте настроили приложението за биометрична автентикация:
1. Ще бъдете пренасочени към екран с детайлите на Вашето плащане.
2. В долния ляв ъгъл на екрана с детайлите на Вашата транзакция, е необходимо да кликнете върху бутона с надпис „ДОПЪЛНИТЕЛНИ МЕТОДИ”.
3. Ще бъдете пренасочени към нов екран, където ще трябва да потвърдите плащането с динамична и статична пароли, както това се случва и към момента.
- Ако устройството Ви не поддържа използването на биометрични данни, но имате инсталирано приложението CCB Mobile и активирани настройки за потвърждение чрез биометрични данни:
1. Ще бъдете пренасочени към екран (№1), на който, от падащо меню, ще трябва да изберете устройството на което да получите известие и което ще използвате за потвърждение на покупката. След като изберете устройството ще бъдете пренасочени към нов екран (№2)с детайлите на транзакцията.
Екран №1 Екран №2 2. До 5 секунди след отваряне на екрана с детайлите на плащането, ще получите известие (push notification) от CCB Mobile. За да потвърдите плащането, е необходимо да отворите съобщението и да потвърдите транзакцията чрез въвеждане на ПИН код, който сте избрали при настройване на приложението за работа с биометрични данни, и който е различен от ПИН кода, който използвате за достъп до CCB Mobile
В случай че възникнат затруднения или имате нужда от допълнителна информация, може да се обръщате за съдействие към:
- *5050 (Таксуването на разговорите е спрямо тарифите и политиките на използвания от клиента мобилен оператор. Възможно е обажданията към кратък номер да не се включват в пакета безплатни минути, за което ЦКБ не носи отговорност);
- 02/9266 500, както и във всеки офис на Централна Кооперативна Банка.
E-Secure
- Какво трябва да направя, ако в случай на онлайн плащане не се появи прозорец за потвърден код?
Можете да направите следното:
- Проверете дали онлайн търговецът е участник в Visa Secure/Verified by Visa / Mastercard Identity Check/Mastercard SecureCode;
- Проверете дали Вашият браузър блокира изскачащи прозорци. Ако е необходимо, изключете софтуера, който блокира изскачащите прозорци. Всеки компютърен софтуер, който предотвратява изскачащите прозорци, може да възпрепятства използването на динамична парола за онлайн пазаруване. За да избегнете прекъсване на платежния процес, моля, не забравяйте да изключите функцията за блокиране на изскачащи прозорци.
- Опитвам се да направя плащане на уебсайта на търговеца, но на прозореца се появи съобщение за грешка. Какво да правя?
Няма да можете да въведете динамичната парола, получена чрез SMS, за да завършите процеса на удостоверяване, ако страницата е блокирала. В този случай транзакцията не се удостоверява и плащането Ви няма да се извърши. Ако обаче искате да проверите състоянието на Вашата транзакция или ако вече сте въвел динамичната парола, молим да се свържете с нашия Call Centre.
- Мога ли да се откажа от услугата E-Secure за онлайн покупки?
Услугата е за Ваша сигурност и задължителна съгласно PSD 2 Directive (ЕU) 2015/2366 и Делегиран регламент 2018/389 (Задълбочено удостоверяване идентичността на клиента (ЗУИК).
- Ако нямам мобилен телефон, регистриран в Банката, мога ли все пак да направя онлайн покупка?
Ще можете да пазарувате онлайн от сайтове на търговци, които не поддържат 3DS. На уебсайтове, които поддържат 3DS, няма да можете да извършите транзакция.
- Как да разбера дали даден търговец е регистриран за 3DS?
Ако търговецът е регистриран за 3DS, ще можете да видите логото Visa Secure/Verified by Visa/ Mastercard Identity Check или Mastercard SecureCode на сайта.
- Какво да правя, въведох три пъти грешна парола?
Ако сте въвели 3 пъти грешна парола, профилът Ви ще бъде блокиран. Моля свържете се с нашия Call Centre на *5050, 02/9266 500, 02/92 66 523, 02/92 66 527. В случай че сте предоставил информация за ID кодова дума в офис на банката, ще Ви идентифицираме и ще разблокираме профила Ви по телефона. Ако не сте предоставил ID кодова дума, е необходимо да посетите офис на банката и да попълните формуляр за разблокиране.
- Какво се случва, ако не получа динамична парола? Мога ли да поискам да бъде изпратена нова?
Да, ако първата изпратена парола стане невалидна или ако не сте я получили, трябва да кликнете върху бутона "Генериране на нова парола" на страницата за удостоверяване.
- Как мога да проверя дали номерът на мобилния ми телефон е правилно регистриран или актуализиран?
Когато стигнете до страницата за удостоверяване по време на процеса на плащане, ще се покажат последните четири цифри от мобилния Ви номер. Ако не съответства на мобилния Ви номер, моля, свържете се с нашия Call Centre за допълнителна информация.
- По какъв начин мога да регистрирам/актуализирам мобилния си телефонен номер?
Необходимо е да посетите офис на ЦКБ.
- Услугата за сигурност достъпна ли е за всички мои дебитни и кредитни карти от ЦКБ?
В случай че сте предоставил в банката валиден мобилен номер, услугата е регистрирана за всяка кредитна / дебитна карта Visa/Mastercard с международни лимити, издадена от ЦКБ.
- Необходимо ли е да се регистрирам, за да ползвам E-Secure?
Необходимо е само да се уверите, че вашият текущ мобилен телефонен номер е регистриран в ЦКБ, защото ще получавате динамични пароли на него. В случай че не сте подал актуален мобилен телефон или изобщо не сте подал мобилен телефон, е необходимо да посетите банков офис на ЦКБ, за да бъдат актуализирани данните Ви.
- Какво се случва, ако не успея да въведа динамичната парола?
Ако динамичната парола стане невалидна поради неактивност, може да заявите изпращане на нова парола чрез бутона "Генериране на нова парола".
- Регистрираният мобилен телефон е на чуждестранен оператор, ще получавам ли еднократна парола чрез SMS?
За момента няма възможност за изпращане на еднократна парола чрез sms до чуждестранен оператор. За ползване на услугата E-Secure е необходимо, регистрираният номер да принадлежи на български оператор.
- Мога ли да получа еднократна динамична парола, когато съм в чужбина?
Ще изпратим еднократна парола съобразно номера на мобилния ви телефон в нашия регистър. Ако сте в чужбина или използвате доставчици на мобилни услуги в чужбина, доставчикът на услуги може да не поддържа международни SMS. Моля, свържете се с Вашия мобилен оператор за подробности.
- Мога ли да използвам получената динамична парола чрез SMS от 184343 за повече от една транзакция?
Не, няма да можете. Всеки 6-цифрен код е валиден само за тази конкретна транзакция и не може да бъде използван за друга транзакция. Еднократна парола ще бъде незабавно изпратена до мобилния Ви телефонен номер, след като сте започнали транзакцията и сте въвели данните за Вашата карта. Ако не получите еднократна парола, проверете дали Вашият мобилен номер, е правилен или не. Ако въведените данни са верни, можете да поискате отново да бъде изпратена динамична парола, като кликнете върху бутона "Генериране на нова парола".
- Колко ще ми струва използването на статичната парола?
Използването на статична парола при разплащания в Интернет с Вашата карта от ЦКБ е напълно безплатно.
- При всяко пазаруване в интернет ли ще трябва да въвеждам динамична и статична пароли?
Не, удостоверяване на самоличността с въвеждане на двете пароли ще се налага само при онлайн пазаруване при търговци, които поддържат 3-D Secure автентикация.
- Възможно ли е да въвеждам само една от двете пароли, когато пазарувам онлайн?
Не, въвеждането на двете пароли при пазаруване в сайтове на търговци, които поддържат двуфакторното удостоверяване на самоличността на картодържателя, е задължително съгласно регулации на международните картови оператори Visa и Mastercard.
- Как ще осъществявам трансакции в Интернет след регистрацията на картата ми в клиентската страница?
При разплащане в Интернет ще трябва да въвеждате Вашата статична парола (зададена през клиентската страница), както и динамична парола, която ще получавате с sms текст:
CCB: NNNNNN – kod za plashtane s karta *nnnn za NNNNN.NN xxx pri xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, ref. nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.
- Какво е това „Лично съобщение” и за какво ще ми послужи?
Текстът на личното съобщение трябва да бъде създаден от Вас, едновременно със създаването на Вашата статична парола. Личното съобщение ще се визуализира всеки път, когато потвърждавате онлайн поръчка в сайт на търговец, поддържащ 3D-Secure автентикация.
- Кои специални символи мога да използвам при съставяне на моята статична парола?
Специалните символи, които са позволени и може да използвате са: _ - % @ & * \ . # , / ? !
- Какво да направя, ако:
Ако съм забравил или изгубил своята парола
За да получите парола на Вашата карта, е необходимо да посетите офис на ЦКБ или да се свържете с контактния център на банката на телефон *5050 (Таксуването на разговорите е спрямо тарифите и политиките на използвания от клиента мобилен оператор. Възможно е обажданията към кратък номер да не се включват в пакета безплатни минути, за което ЦКБ не носи отговорност).
Получената от служител на банката статична парола, е временна и с валидност от 24 часа. В рамките на тези 24 часа паролата трябва да бъде сменена с постоянна.
- Мога ли да използвам статичната парола, която съм получил/а чрез ПИН писмо, заедно с моята карта, за да потвърдя плащане в интернет?
- Ако картата, за която сте получили ПИН писмо със статична парола, е новоиздадена, а не подновена, Да, в този случай може да използвате за плащане на покупки онлайн получената чрез ПИН писмото статична парола. Може да промените получената парола на адрес https://3ds.borica.bg/CCB.
- Ако картата, за която сте получили ПИН писмо със статична парола, е подновена и със същия номер като картата, която е изтекла, то в този случай, получената с ПИН писмото парола не може да бъде използвана.
В случай че сте сменили паролата на картата си преди нейното изтичане и преди получаване на подновената карта, използвайте статичната парола създадена от Вас, за да потвърждавате Вашите плащания онлайн.
В случай че не сте направили промяна на първоначално получената статична парола, е необходимо да посетите офис на ЦКБ или да се свържете с контактния център на банката на телефон *5050 (Таксуването на разговорите е спрямо тарифите и политиките на използвания от клиента мобилен оператор. Възможно е обажданията към кратък номер да не се включват в пакета безплатни минути, за което ЦКБ не носи отговорност);
- Какво означава „автентикация” ?
Терминът „автентикация” означава удостоверяване на самоличност или потвърждение за автентичност.
За допълнителна информация:
- *5050 (Таксуването на разговорите е спрямо тарифите и политиките на използвания от клиента мобилен оператор. Възможно е обажданията към кратък номер да не се включват в пакета безплатни минути, за което ЦКБ не носи отговорност);
- 02/9266 500, както и във всеки офис на Централна Кооперативна Банка;
- може да ни пишете на адрес: cards@ccbank.bg