Опит за злоупотреба с данни на клиенти на банката

Уважаеми клиенти,

Бихме искали да Ви напомним, че Централна Кооперативна Банка не изпраща към своите клиенти електронни съобщения (e-mail), с които изисква от тях да въвеждат лична информация и данни на посочен интернет адрес.

Съобщенията НЕ СА ИЗПРАТЕНИ от ЦКБ АД – те представляват злонамерен опит за „фишинг“ атака и имат за цел да съберат клиентска информация.

Пример за "фишинг" съобщение, изпратено до клиенти е:

В никакъв случай не предоставяйте Ваши лични данни и информация, свързана с достъпа Ви до интернет банкирането, Вашата банкова сметка, данни от карта и други. Паролите за достъп са персонални и е Ваше задължение и отговорност да ги запазите известни единствено и само на Вас.

При подобни случаи, препоръчваме да се предприемат следните действия:

  • Проверка на компютърното устройство с лицензиран антивирусен софтуер;
    Редовно обновяване на ползваната система, използване само на лицензиран и закупен софтуер;
  • Промяна на паролата за достъп до пощата със сложна комплексна парола (големи и малки букви, числа и служебни символи, с не по-малко от 10 символа).
    Молим, в случай на съмнение за извършена злоупотреба с Вашите данни, да се свържете незабавно с Банката на телефони:
  • *5050 (Таксуването на разговорите е спрямо тарифите и политиките на използвания от клиента мобилен оператор. Възможно е обажданията към кратък номер да не се включват в пакета безплатни минути, за което ЦКБ не носи отговорност);
  • 02/9266 500;
  • 0889 934 694;

С уважение,

Централна Кооперативна Банка