Опит за злоупотреба с данни на клиенти на банката
Уважаеми клиенти,
Бихме искали да Ви напомним, че Централна Кооперативна Банка не изпраща към своите клиенти електронни съобщения (e-mail), с които изисква от тях да въвеждат лична информация и данни на посочен интернет адрес.
Съобщенията НЕ СА ИЗПРАТЕНИ от ЦКБ АД – те представляват злонамерен опит за „фишинг“ атака и имат за цел да съберат клиентска информация.
Пример за "фишинг" съобщение, изпратено до клиенти е:
В никакъв случай не предоставяйте Ваши лични данни и информация, свързана с достъпа Ви до интернет банкирането, Вашата банкова сметка, данни от карта и други. Паролите за достъп са персонални и е Ваше задължение и отговорност да ги запазите известни единствено и само на Вас.
При подобни случаи, препоръчваме да се предприемат следните действия:
- Проверка на компютърното устройство с лицензиран антивирусен софтуер;
Редовно обновяване на ползваната система, използване само на лицензиран и закупен софтуер; - Промяна на паролата за достъп до пощата със сложна комплексна парола (големи и малки букви, числа и служебни символи, с не по-малко от 10 символа).
Молим, в случай на съмнение за извършена злоупотреба с Вашите данни, да се свържете незабавно с Банката на телефони: - *5050 (Таксуването на разговорите е спрямо тарифите и политиките на използвания от клиента мобилен оператор. Възможно е обажданията към кратък номер да не се включват в пакета безплатни минути, за което ЦКБ не носи отговорност);
- 02/9266 500;
- 0889 934 694;
С уважение,
Централна Кооперативна Банка